VÄLKOMMEN HIT!







söndag 30 januari 2011

Retrolapptäcken på gång





De här två lapptäckena är nu så långt på väg att lapparna är utklippta och ihopsydda. Det tog lång tid att fundera på placeringen av varje lapp och jag är väl rätt nöjd nu när jag ser hur det blev att se ut. Men men alltid finns där något ställe som stör en.. Jag hade först tänkt göra ett lapptäcke som gick helt i rosa, men jag har haft så svårt att hitta rosa retrotyger. Men kombinationen rosa/mörkbrunt blev väl egentligen riktigt bra. Nu tror jag dessa får vila ett tag innan jag tar nästa steg och fixar fleecetyg till baksidan och syr ihop.

3 kommentarer:

kewa sa...

Ihanat peitot!!!

Jennie sa...

Jättefina lapptäcken! Jag har själv klippt några lappar ikväll till ett täcke och förstår vad du menar med att man måste prova sig fram hur de ska sitta. Tycker iaf att du har lyckats väldigt bra med kombination av färger och mönster!

Hannasvirrvarr sa...

Det blir superfint. Rosa och brunt är en fin färgkombination.

Reshop har öppet 11-18 på fredag och 10-15 på lördag. Välkommen! :)