VÄLKOMMEN HIT!







måndag 19 oktober 2015

Provdocka enligt mina mått

På höstlovet hade jag tydligen för litet att göra. Började nämligen med ett väldigt drygt projekt! Idén fick jag från bloggen "Shannon makes stuff".
Trodde aldrig det skulle ta så länge. Så är inget jag kan rekommendera! Eller, jo om ni fyller med nåt annat än polyuretan (fogmassa).. En del har fyllt med polyestervadd har jag sett i nån blogg. Provdockan blev väldigt bra till sist, men som sagt alla torkningar mellan varje fogskumsinprutning och rengöring av "sprutslangen".. Usch!! Det enda som löser upp färskt skum är aceton (nagellackborttagningsmedel) och det gäller att vara snabb!
Sprutar man in för mycket i gången så torkar inte fogskummet i mitten, behöver nämligen syre för att torka. Så innan jag lärde mig detta så var jag nästan färdig med hela dockan. Varje gång jag satt för mycket så blev det att klippa upp, släppan in luft, vänta tills det härdat och sedan tejpa fast igen.
Nåja, nu får det räcka med klagovisa. Här kommer bilder :)

Och jo hjälpreda behövs!

Behövs plastpåsar, silvertejp, litet kartong och fogskum (polyuretan).






Svårt att ta sig ut, plastpåsen fastsugen i kroppen..






Satte kartong ner i benen så att massan inte ska rinna ut.



Så här trevligt ser det ut där massan inte torkat :(

Så här såg köket ut ett par dagar



Assistans av maken. Var nog det konstigaste stället han borrat på!


Hittade en golvlampa på loppis för 15 €. Skärmen ville jag inte ha, men själva foten var fin!


Spraymålade dockan vit.

Dockan i användning :)

Inga kommentarer: