VÄLKOMMEN HIT!







måndag 3 januari 2011

Nostalgi i hög grad

Jag brukar inte så lätt bli nostalgisk, men med denna underbara bok så blir jag nog! Beställde den ur årets jultidningar (Fem Förlag). Det är så roligt att känna igen sig och att få minnas saker från sin barndom. Också kul att få visa åt egna barn vad jag lekte med då jag var ung. Vissa av sakerna finns dessutom ännu till, som Rubiks kub, Nintendo-spelet (vårt handlade om hungriga krokodiler), minnesboken med verser, trafikmemory, yatzy, Kítty-böckerna, miniskidor, Monchichi och smurfarna osv. Starlet-tidningen hade jag helt glömt, även om jag tillbringat många timmar i dess värld :).



Har en tid tänkt sy en barnskjorta i retromodell, men har inte råkat på något bra mönster. Men i Nostalgiboken finns ett mönster på just sådana skjortor!! Nu har jag förstorat mönstret och förhoppningsvis blir det snart en skjorta. I boken finns alltså förutom bilder på leksaker och klädstil också sömnadsmönster, stickmönster, pyssel och matrecept och mycket annat. Boken verkar ha kommit ut många gånger tidigare, men jag har inte råkat på den förr. Annica Triberg & Eva Kallhed har skrivit och Albert Håkansson har fotograferat.

1 kommentar:

Lilla Anka sa...

Ja den boken är kul! Minnen från när man var barn blir uppfriskat! Jag har använt skjortmönstret i den och den blir helt ok!