VÄLKOMMEN HIT!







söndag 30 maj 2010

Slipa, slipa, slipa..

Hållit på och slipat bort färg på vår inglasade terass. Ska målas igen bara den andra fås bort. Det svarta pigmentet saknades i målfärgen som vi fick tillblandad i affären, maskinen var alltså sönder. Jag tog ovetande hem färgen o följande dag målade målaren med den.. Gissa om jag blev glad när jag kom hem efter jobbet o såg resultatet!! Problemet var att det var en olja och inte vanlig målarfärg.. Hållit på i oändlighet, men snart snart är allt bort.
Vill ju sy också, inte bara slipa o måla! =(

2 kommentarer:

madebyhanna.se sa...

Lider med dig! Har precis själv renoverat tre rum i lägenheten och inte kunnat sy på över en månad... det är galet med abstinens man får ;)

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Du hade några frågor!
Vår målade trappa är nog rätt hal, jo, tyvärr. Speciellt då man tassar med yllesockor i den.. Men jag vill inte sätta några fula halkskydd i den..
Och Harrods påsen jag har har jag recept utrivna ur tidningar i. Ganska praktiskt!
Ha det bra!
Lotta