VÄLKOMMEN HIT!







måndag 23 juni 2014

Njuter

Är så härligt att vara ledig! Skaparlusten börjar också smyga sig på igen - ett gott tecken! För ovanlighetens skull så har jag sytt två plagg åt mig själv. Eller så var det meningen, men det blev bara ett för fladdermustoppen blev för liten åt mig.. SYND! För jag tyckte faktiskt om det härliga gröna äkta retrotyget! Klänningen däremot passade väl egentligen nog, men jag kände mig  inte bekväm i den, så den fick bli till salu.

Två penaler blev det också men där var det bara att börja sy. De var färdigt utklippta sedan tidigare och hade också limtyg på sig.

Med fladdermustoppen så gjorde jag något som jag aldrig gjort förr och som jag vet är absolut no no.. Tygbiten var nämligen så liten att det var så gott som omöjligt att få tyget att räcka till, så jag fuskade ordentligt med trådriktningen. Dessutom svängde jag avigsidan ut på toppens bakstycke, men det syns knappt. Så denna topps öde är oklart.. Men den finns i Lilla Gårdsbutiken ifall den ändå skulle falla någon i smaken.



Blåvit klänning med holkärmar och gummiband i storlek 40/42. Såld!.




1 kommentar:

AvMeg sa...

Så mange fine ting du syr. :)